ارگونومی کاربردی برای کاربران کامپیوتر ( 3 )

تکنیک های تایپ

تایپ لمسی

 

زمانی که در حال تایپ کردن هستید برای سلامتی بیشتر گردن و پشت خود از نگاه کردن به کلیدها خودداری کنید هرچند هنوز  تایپ کردن بطور صحیح خیلی مهم است . بطور ایدآل هنگامی که شما در حال کار کردن با کیبورد یا ماوس هستید حرکت دستانتان بر روی کیبورد باید حاصل فعالیت عضلات شانه باشد , از طریق مچ شما حرکت کمی باید حادث شود .

این تکنیک شناوری اجازه میدهد که عضلات بزرگتر شما اکثر کارها را انجام دهد , پوسچر های استاتیک را کاهش داده و همچنین موجب کاهش ریسک ابتلا به اختلالات ترومای تجمعی (CTD  ) شود .

 

جستجو کردن  و  کلید زدن

اگر شما یک تایپیست لمسی نباشید آنگاه در برابر ریسک بالائی از ابتلا به ناراحتی های گردن و پشت هستید .اگر رو به پائین به کیبورد خود نگاه کنید بنظر می رسد گردن و پشت شما آزرده شود .موارد زیر راهنمائی های کوتاهی هستند که ممکن است شما بخواهید در موردشان تفکر کنید :

1-     شما ممکن است بخواهید بمنظور اجتناب از نگاه کردن به پائین  بطور متناوب ارتفاع کیبورد را افزایش دهید تا آنجا که چرخه کار به پایان برسد . هنگامی که کمی کیبورد را بالا می برید ممکن است علائم گردنی را کاهش دهید همچنین آن می تواند علت ناراحتی در سطوح دیگری از بدن شما شود به همین منظور در مورد آگاهی تان از اینکه چه تغییراتی روی شما موثر است , مطمئن شوید .

2-     این مهم است که اغلب استراحتهای کوتاه و مکرر داشته و تغییراتی در موقعیت خود بدهید بخصوص کشش های  وقفه موقتی استراحت شامل بالا انداختن و منقبض کردن شانه , کشش گردن , کشش عضلات میانی پشت . این کشش ها باید در طول وقفه های استراحت در هر ساعت انجام شود .

3-     در نهایت اگر ریشه علت ناراحتی پشت و گردن شما نگاه کردن رو به پائین به کیبورد است بهترین راه حل آموختن تایپ لمسی است .

 

 

/ 0 نظر / 20 بازدید