آیین نامه حمایت از ابداعات و اختراعات ایمنی

 

  ماده2‌ـ طرح‌های پیشنهادی که دارای شاخص‌ها و معیارهای زیر باشند پس از تأیید کارگروه موضوع ماده (6) مورد حمایت قرار می‌گیرند:
       الف ـ توجیه اقتصادی و فنی برای طرح پیشنهادی مبنی بر مؤثر بودن بر کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خودروها.
       ب ـ نو و ابتکاری بودن در کشور.
       ج ـ انطباق با نیازهای کشور و استانداردها و معیارهای متعارف به ویژه در زمینه ایمنی و محیط زیست.
       د ـ حداکثر استفاده از توانمندی‌های کشور.
       هـ ـ خودکفایی و کاهش آسیب‌پذیری در برابر محدودیت‌های خارجی.
       و ـ افزایش توان رقابتی کشور و کاهش فاصله با کشورهای پیشرفته.
       ز ـ طی مرحله ساخت نمونه آزمایشی.
       ماده3ـ شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت مسئولیت اجرای مفاد این آیین‌نامه را عهده‌دار می‌باشد.
       ماده4ـ اعتبار سالانه لازم برای اجرای طرحهای موضوع این ماده به پیشنهاد شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از محل بودجه پژوهشی شرکتهای اصلی وزارت نفت تأمین می‌شود و متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح‌های مصوب، در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد.
       ماده5 ـ افراد حقیقی یا حقوقی، موظفند مشخصات فنی و بررسی‌های اقتصادی اولیه پیشنهاد خود را به شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت ارائه نماید.
       ماده6 ـ کارگروه داوری با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران بخش‌های ذیربط با ترکیب زیر تشکیل می‌شود:
       1ـ مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت (رییس).
       2ـ مـدیر بهینه‌سـازی انرژی در بخش حمل و نقـل شرکت ‌بهینه‌سازی مـصرف ‌سوخت (دبیر).
       3ـ نماینده ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت.
       4ـ نماینده وزارت صنایع و معادن.
       5 ـ نماینده وزارت کشور.
       6 ـ نماینده وزارت راه و ترابری.
       7ـ نماینده مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران.
       8 ـ نماینده سازمان حفاظت محیط زیست.
       9ـ نماینده معاونت امور برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت.
       10ـ نماینده معاونت امور برنامه‌ریزی و نظارت تلفیقی شرکت ملی نفت ایران.
       11ـ نماینده مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران.
       12ـ نماینده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران.
       13ـ دو نفر از متخصصین یا اعضا هیئت‌علمی (حسب مورد) به پیشنهاد رییس کارگروه و تأیید ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت.
       ماده7ـ در صورت جدیدبودن طرح پیشنهادی و عدم سابقه قبلی در شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و تأیید مشخصات فنی و اقتصادی طرحهای یادشده در کارگروه داوری، آزمایشهای لازم (در صورت نیاز) انجام می‌شود تا اثربخشی آن بر مصرف سوخت و میزان آلایندگی مورد آزمایش قرار گیرد.
       ماده8 ـ سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت موظف است بنا به تشخیص کارگروه داوری حداقل بیست و پنج درصد (25%) هزینه اجرای طرحهای مصوب را در قالب کمک بلاعوض و یا تسهیلات (با حفظ امکان ادامه فعالیت طرح) پرداخت نماید.
       ماده9ـ نظارت بر حُسن انجام این آیین‌نامه بر عهده ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت می‌باشد.
       این تصویب‌نامه در تاریخ 25/11/1388 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.

لینک مطلب : روزنامه رسمی کشور

/ 1 نظر / 6 بازدید
مصطفي كرمي

كتاب جديد راهنماي كاربردي استقرار ، ، طرح ريزي ، پياده سازي و توسعه سيستم مديريت بهداشت ، ايمني و محيط زيست HSE-MS ( انتشارات اميد مهر ، مولف : مصطفي كرمي ) چاپ شد . فهرست مطالب در وبلاك BOOKHSE.blogfa.com آورده شده است . جهت تهيه كتاب از طريق پست رايگان علاقه مندان مي توانند با شماره تلفن هاي 09155715870 يا 09387376101 تماس بگيرند. نمايشگاه كتاب تهران 15/2/89 لغايت 26/2/89